Shoko Tendo: Jakuzák Holdja - Egy Gengszter Lányának Visszaemlékezései, Könyvajánló

2011.04.03. 17:19 bodizsolt

A Jakuzák holdja egyszerre sokkoló és megindító vallomás a japán jakuzák szigorúan zárt világáról és egy nőről, aki képes volt kitörni belőle.
Shoko Tendo egy dúsgazdag jakuzafőnök harmadik gyermekeként látta meg a napvilágot. Fiatalkorát sokáig a luxus, a fényűzés határozta meg. Ugyanakkor az iskolában szembe kellett néznie a tanárok, iskolatársak előítéleteivel, piszkálódásaival, otthon pedig az apja részeg dührohamai tartották rettegésben. A család végül eladósodott, Tendo pedig rossz társaságba került. Tizenöt éves korában már bandatag volt, tizennyolc évesen rászokott a kábítószerre, a húszas éveit pedig az erőszakos, kegyetlen férfiakkal folytatott viszonyok sora árnyékolta be.
Szülei halálát és saját öngyilkossági kísérletét követően úgy döntött, változtat az életén. Döntését egy tetoválás jelképezi: a szinte egész testét beborító műalkotás elkészülése közben tudott erőt gyűjteni, hogy végre a saját kezébe vegye élete irányítását.
A kiközösített, megalázott nő saját sorsa ellen vívott sikeres harca sokak számára példamutató lehet.

Forrás: bookline.hu


Dalok A Hétre

2011.04.03. 17:15 bodizsolt

The Strokes: Under Cover Of Darkness

Banjo Or Freakout: Idiot Rain

Anna Calvi: Blackout

 

 


Britney Spears: Femme Fatale Lemezkritika

2011.04.03. 17:07 bodizsolt

 

Maga Britney minden k orábbinál kevesebb szerepet vállalt a lemezen, engedelmesen elénekli a szövegeket, amelyek a világ legnagyobb szexragadozójaként állítják be, aztán elviszi a gyerekeket fagyizni. A közönséget azonban abszolút nem fogja érdekelni, hogy minden korábbinál nagyobb a szakadék a valódi Britney és a menedzsment által kifelé sugallt kép között, hiszen valamennyien ilyennek szeretnénk látni őt, a valóság sokkal kiábrándítóbb lenne. Más kérdés, hogy a Blackoutnak igenis jót tett az a tudat, hogy Britney valóban Paris Hiltonnal bulizott, miközben azok a dalok születtek, ráadásul ott merészebb volt a zenei világ is. A Femme Fatale-on is vannak persze slágerek, ami nem csoda, hiszen Max Martin, Dr Luke, Will.i.am vagy a Bloodshy & Avant duó vélhetően még Kósáné Kovács Magdának is összehozna minimum egy Top 10-es számot, Britneyvel pedig határ a csillagos ég. Mindazonáltal  a Femme Fatale-on kevés az igazán szerethető szám: az első kislemezdal, "dubstepes" hatásokat is tartalmazó Hold It Against Me műanyag harsánysága nem tudja elfedni, hogy nincs benne igazán erő, Britney felismerhetetlenre effektezett hangja pedig nem teszi rokonszenvesebbé. Sőt, ez az erőltetetten fiatalos hangzás, meg az unásig nyűtt auto-tune kicsit fárasztó is lesz az album végére.
Az mondjuk mindenképpen a Femme Fatale javára válik, hogy nem erőlteti a lassú számokat, hanem végig zakatol a pörgős, mutáns elektropop, egészen a folkos hangmintával megbolondított zárószámig, a Criminalig. Igazából nincs is, ami nagyon kilógna bármilyen irányban is, a svéd Bloodshy & Avant-féle, szétdarabolt, ilyen szinten már "kísérletinek" számító How I Roll az egyedüli, amit nem adnék ki kislemezen. Viszont ha már itt tartunk, az I Wanna Go vagy a Gasoline is sokkal dallamosabb, slágeresebb refrénnel van feldobva, mint az innét slágernek szánt darabok. Igazából a túláradó szexualitásuk ellenére is ártalmatlan darabok ezek, a lemezt a Circushoz képest még előrelépésnek is nevezhetjük.
_bézsé_

 

 


Sorsügynökség filmkritika

2011.04.03. 17:00 bodizsolt


George Nolfi mankóként használta Philip K. Dick novelláját, A helyreigazító csoportot legújabb mozijához. A novellából csak az alapötletet emelte át, tehát aki egy újabb Szárnyas Fejvadászt vár a filmtől, az csalódni fog. Nolfi Sorsügynöksége valójában egy romantikus szerelmi történet, némi sci-fi mázzal, thriller-elemekkel meghintve.
A történet középpontjában egy ifjú és reményteljes politikus, David Norris áll, aki gyorsan lépked fölfelé a népszerűség létráján. A film eleje tulajdonképpen olyan, mintha egy választási reklámot néznénk. Pillanatok alatt egy amerikai választási kampány közepén találjuk magunkat, ahol az egyetlen biztos pont maga Norris, nélküle nézőként elvesznénk. Azonban Norris is esendő ember, így egy nem várt esemény miatt szenátori karrierje elbukni látszik. A politikusi karrier feladásának gondolatával játszadozik, amikor a véletlen útjába sodorja Elise-t. Szinte forr köztük a levegő, s a lány lelkesítő szavai hatására meggondolja magát – leveti a politikai őszintétlenség maszkját, s elköszönő beszédében a már megszokott frázisok puffogtatása helyett egyszerűen csak önmagát adja. S a siker nem marad el.
Másnap a véletlen ismét összehozza a lánnyal, azonban ez a nem várt találkozás különös események sorát indítja el, amelynek révén Norris betekintést nyer a valóság függönye mögé. Amit ott lel, halálra rémíti és alapjaiban rendíti meg hitét a világ rendjében. Súlyos döntés előtt áll: választania kell a legmagasabb szintre vezető politikai karrier és a szerelem között. Ám döntése kihatással lehet egyrészt Elise életére, másrészt az egész nemzet jövőjére.
David Norris karakterét Matt Damon játssza, fölöttébb hihetően. Norris jelleme meglehetősen összetett: jó politikushoz méltóan, karrierista típusú ember, de eközben megvan benne a hétköznapisága, a lázadás szelleme lengi körül. Damon felkészülése során politikusokkal beszélgetett el, hogy karaktere, amellett, hogy élettel tölti meg, szakmailag is hiteles legyen.
Elise táncosnő, és mivel a filmben több táncjelenet is helyet kapott, Nolfiék először egy táncosnővel szerették volna eljátszatni a szerepet. Végül Emily Blunt színésznő mellett döntöttek mégis. Blunt Elise-ként vagány, jó humorú, laza lány benyomását kelti, miközben belül sebezhető és érzékeny. Blunt hosszan készült a szerepre, hónapokig tanult táncolni. Remek párost alkot Damonnal, karaktereik között tényleg érezni lehet, ahogy a szikrák pattognak. Ezt tovább mélyítik a jól megírt, természetesnek tűnő dialógusaik.
A film operatőrének John Tollt kérték föl, akiA Szencedélyek Viharában és a Rettenthetetlen című filmekért már hazavihette az Oscar szobrocskát, emellett több nagy sikerű filmben (Az őrület határán, Vanília égbolt, Az utolsó szamuráj, stb.) állt a kamera másik oldalán. Most is remek munkát végzett, különösen Bill Carraro producerrel karöltve, aki a vizuális effektusokért felelt a filmben. A Sorsügynökség nem tobzódik a számítógépes effektben, sőt, külön koncepció volt, hogy a minimális CGI minél észrevétlenebbül olvadjon be a film sodrába. Így, aki beül rá, ne várjon állkoppantó látványt, mert nem ezzel kíván dominálni a film.
A film szerelmi szála remekül működik. Ezt elsősorban a jól megírt párbeszédeknek és az elsőrendű színészi munkának köszönhetjük. A film zenéje megadja az alaphangulatot, Egy makulátlan elme örök ragyogásához hasonlóan: egyfajta melankolikus érzés, miközben Damon által megformált Norris az elszalasztott lehetőség fölött mereng – hányszor érezhetjük mi is ezt mindennapjainkban, egyfajta beletörődő rezignáltsággal.
A film sci-fi vonulata meglehetősen döcögősre sikeredett. Az a minimális vizuális effekt, ami van, remekül működött: ezt a film végi nagy ajtónyitós-menekülős jelenetben élvezhetjük ki a legjobban. Azonban a történet lezárása olyan kurta-furcsa és semmilyen lett, hogy a néző meglopva érzi magát tőle. Igen, meglopva, mert elmarad a katarzis, és az emberben végül ennyi marad meg a film kapcsán. És ez igazságtalan, mert a történet háromnegyede működik, sőt, jól működik. Kár érte!
Összességében tehát egy romantikus szerelmi történetet kapunk, nem a csöpögős, hanem az érdekesebb fajtából, ami a sci-fi pókháló vékonyságú szálával van átszőve. Kellemes szórakozást nyújt, de a világot nem váltja meg. S ugyan Philip K. Dick regényei, novellái tényleg a sci-fi élvonalába tartoznak, de jó lenne, ha más sci-fi írók könyvei is feltűnnének Hollywood „műértő szakijainak” ötletgyári polcain.
Forrás: filmtrailer.hu
_bézsé_

 


Európai Slam Poetry Est Sorozat

2011.04.03. 16:21 bodizsolt


Slam est
Francia Intézet
2010. Március 17.
Nézõszám:??
Jegyár: ?? HUF  
 
 
   
 
A Francia Intézet támogatásával került megvalósításra egy európai slam poetry est sorozat. Nina Kibuanda, Poison d'Avril és DJ B. Loo Franciaországból érkeztek, hogy megmutassák a magyar közönségnek, õk hogyan is mûvelik ezt az új stílust, mely már kis hazánkat is meghódította. Velük közösen lépett fel Akkezdet Phiai, vagyis Süveg Márk (Saiid) és Závada Péter (Újonc), õket a magyar rap/hip-hop mûfaj kedvelõi már jól ismerik.
Az elmúlt héten két alkalommal vettem részt ilyen esten, 16.-án szerdán a Francia Intézetben, és 18.-án pénteken az Európa Pontban a Millenárison.
Aki nem tudott franciául, mint például én, annak is nagyon élvezetes volt a mûsor és nem csupán az elõadás miatt, ugyanis szabad fordításban Márk és Péter tolmácsolták a francia slamerek egy-két versét. Persze a teljes élményhez hozzá tartozott az is, hogy a szövegek alá a hangulatnak megfelelõ zenérõl DJ B. Loo gondoskodott. Ami pedig számomra az egyik legemlékezetesebb pillanat volt, hogy a Hisz sztori címû AKPH klasszikust hallhattam franciául. Mindamellett, hogy a versek és az elõadás igazi élmény volt, szívet melengetõ hangulatot teremtettek a srácok azzal ahogy egymáshoz viszonyultak. Nem volt versengés, vagy bármi féle irigykedés, örültek egymás sikerének.
Minél több Slam estre járok annál jobban beleszeretek ebbe a mûfajba, és biztos vagyok benne hogy még sokakra lesz ilyen hatással!


--
Õri Viola

Fõnix Projekt
/http://fonix-projekt.freeblog.hu/


Acrylics: Lives And Treassure Lemezkritika

2011.04.03. 16:19 bodizsolt

 
Mint a zenekar rokonának tekintheto Stars And Headlightsnál,'80-as évekre hajazó fiú-lány duó nemcsak a figyelmes, boldog  szerelmet, hanem az áldozatokat kívánó, fájdalmas romantikát is bemutatja. Talán ezért is a leginkább Phil Collins szintetizátorja jut eszünkbe a "Countig Sheep" alatt, vagy a Coldplay füstös gitárja "Asian Pear" hallgatása közben. A dalok nagyjából testre szabottak a két emberhez.
._bézsé_

 


Lucinda Williams: Blessed Lemezkritika

2011.04.03. 16:15 bodizsolt


                 
  
Lost Highway
10 Szám, 38 perc
 
   
 
Lucinda Williams kinyílik új albumán, és erre számíthattunk az amerikai dalszerzotol:
egy country-rock csókra. Williamsék több éven keresztül boldog házasak voltak, és
Buttercup az egyetlen dal, ami egy kicsit bizalmasabb ebbol a korszakból. A személyesebb
Blesseden keresztül figyelhetjük meg az o életüket, miközben együttérzéssel és szánalommal
tekintünk az elnyutt karaktereire. "Arra születtél, hogy szeressenek", énekli ismételten 
Born To Be Loved szerzeméynben, amíg a Solder Songot The Hurt Locker filmzenéhez csinálta.
_bézsé_

Rise Against: Endgame Lemezkritika

2011.04.03. 16:12 bodizsolt

Geffen
12 szám, perc
A Rise AgainstEndgame címû új anyagja teli politikailag töltött szöveggel, dallamos és kemény zenével kiegészítve . Zeneileg a  Rise Against  hozza a szolid dallamokat is, de ezúttal sok kemény érzelem is felcsendül Tim McIlrath énekes hangjában. Olykor úgy tûnik, hogy McIlrath Greg Graffint megidézõ gondolatokat ébresztõ líraisággal operál, a hallgatók pedig  egy õszinte és becsületes képnek foghatják fel. Mindez folytatódik olyan dalokban, mint a Broken Mirrors, amit újra és újra meg kell hallgatnunk. Bár azt mondhatnánk, hogy a rise Against levetkõzte punk gyökereit, és több rádió-barát dalt hoztak össze, azért az Endgame-n érzeni a punkos lendületet, nyersességet, õszinteséget. 
._bézsé_

 


Avril Lavigne: Goodbye Lullaby Lemezkritika

2011.04.03. 16:10 bodizsolt

                 
  
 
Lost Highway
10 Szám, 38 perc
 
   
 
Avril Lavigne romantikus lélek. Ezt szem elõtt kell tartani, amikor az õ lemezeit hallgatjuk. Ettõl még nem lesz jó, csak ez egy fontos dolog. Az utóbbi tíz évben õ csinálta a legdrágább, rózsaszín, rágógumi punkot a világon.  A legutóbbi mozzanata, a What The Hell sem volt más: Avril a fõszerepben, miközben a barátja elhagyja õt. Pont. Azaz, hogy mégsem, mert némi komorság, érettség, mintha megjelent volna benne. Mintha. És pont ilyen a Goodbye Lullaby is: mintha szomorú lenne (Wish You Were Here, milyen eredeti...), néhol romantikus (Goodbye,  Everybody Hurts), de még mindig nem tudjuk komolyan venni. Talán majd néhány év múlva.
.
_bézsé_

 


Subscribe: Bookmarks Lemezkritika

2011.04.03. 16:05 bodizsolt

Szerzõi Kiadás
11 szám, 45 perc
A tizenkét év alatt, amióta a zenekar létezik elérték azt a fiúk, amit underground körökben lehetett. Nemcsak a hazai modern metál éllovasai lettek, hanem a Európa szerte ismerik a nevüket.
A furcsa pedig az, hogy a hype mögött teljesítmény is volt. A Sanity Has Left The Buliding (2004) címû bemutatkozás maga volt az állati ösztön, sok Rage Against The Machine beütéssel. A 2007-es folyatatás, a Stuck Progress To Moon, pedig már a progresszivitás felé hajlott, megõrizve a debüt erejét és lendületét.
A jelenlegi, Bookmarks, pedig egy igazi progresszív-matek-metál album lett, az állandósult billentyûkkel, és jazz-motívumokkal kiegészülve. Érzõdik, hogy a srácok teljesen hangszereik urai, és nincs mögöttük kiadó és manager, aki nyomást helyezne rájuk. Szerencsére a RATM manírok is eltûntek, de ezzel együtt az elõbb említett sodró lendület is, ami már a lemezek elején magával ragadott, és nem engedett el a végéig. Most leginkább okos, de lassabb dallamokat kapunk, amik idõnkét begyorsulnak. Ám mindenképp kiemelkedik, ha csak érdekességképp is, az Álomtégla címû szerzemény, ami a Subscribe elsõ magyar nyelvû dala. Érzõdik is, hogy inkább az angolszász szövegekhez vannak szokva. A Bitter Boundary dallamához pedig remekül illeszkedik a gyermekkórus.
Tehát érdekes, technikás megoldásokat kapunk a Bookmarkson, - és ezt a fajta fejlõdést már el is várjuk a Subitól - csak az állatias lendület hiányzik a lemezbõl, amit eddig megszoktunk. De minden különbség ellenére a Bookmarks teljesen jól illeszkedik a Subscribe életmûbe.
_ bézsé _

 


süti beállítások módosítása