Chuck Palahniuk: Kísértettek Könyvajánló

2011.05.06. 10:18 bodizsolt

A PoPKuLT.hu nem is annyira titkos favoritja, Chuck Palahniuk legújabb novellás kötete végre nálunk is olvasható, köszönhetően a Carthapillus Kiadónak. A határsértésben mindig élen járó Palahniuk összetéveszthetetlen stílusú novellái egészen különböző léthelyzeteket és problémaköröket tárgyalva érintik az író kedvelt témáit. A "Kísértettek" gyomorforgató szatírája, ez a stilizált nyelven előadott beszámoló a színházban rekedtek televíziós valóságshow-kat idéző kálváriájáról egyrészt írói erőfitogtatás, az olvasói ingerküszöb feszegetése, másrészt élcelődés a szerző saját hivatásán és a játszi könnyedséggel alakítható igazságverziók örök szkepszist kiprovokáló világán.

forrás: bookline.hu


Halálos Iramban: Ötödik Sebesség Filmkritika

2011.05.05. 08:35 bodizsolt
Alapvető, hogy egy film folytatásai a legtöbb  esetben gyengébbre sikerednek az első résznél. Jelen esetben is hasonló a helyzet, ugyanis tíz évet és négy szánalmasan gyenge epizódot kellett várnunk arra, hogy az első részhez méltó folytatás készüljön. A most mozikba kerülő Fast Five ötödik sebességfokozatba kapcsolva igazi adrenalinbombaként hajt minket Dom és barátai őrült kalandjainak sűrűjébe.
Az Ötödik sebesség esetében folytatták az előző rész (Halálos Iram) által kitaposott utat, olyannyira, hogy a film szerkezetileg csaknem hasonló felépítésű, annyi eltéréssel, hogy kiküszöbölték a korábbi hibákat: a film akciójelenetei, amiből van szép számmal, arányosabban eloszlanak, nem zilálják szét a szerkezetet, ráadásul még látványosak is.
Az új résznek két nagy ereje van: az egyik, hogy nagyon erős a látványvilág, nem csak CGI elemek vannak, hanem szépen kidolgozott akciójeleneteket is kapunk(autós üldözések,  lövöldözések, látványos robbanások, jól megkoreografált verekedések). A másik jó húzás, hogy megszerezték Vin Diesel megfelelő ellenfelét, Dwayne Johnsont. A film egyik legjobb jelenete kettőjük bunyója. 
A produkció ennek ellenére még mindig nem nőtte ki gyerekbetegségét, a gyenge forgatókönyvet. A sztori csupa akciófilmes klisékből áll. Röviden összefoglalva: Rio de Janeiróban Domék a helyi maffiafőnök levesébe köpnek, aki erre nagyon berág. A rendőrség is a nyomukban van, a faltörő kos Hobbs-szal és kis csapatával az élen. Dom és Brian úgy döntenek, hogy elemelik a maffiafőnök készpénzben tartott százmilliós vagyonát. Azonban ehhez a küldetéshez társakra lesz szükségük.
A film a család, az összetartozás témaköre körül forog, a gyorsulási versenyek most a háttérbe szorulnak a történetben.
A Halálos iramban után a legjobb része a szériának. Szépen kijavították az előző rész hibáit, igazi grandiózus, nagy költségvetésű, látványos mozi született, kötelező csemege az akciófilmek szerelmeseinek. Már csak a forgatókönyvre kell rágyúrni egy kicsit.
_bézsé_

 


Dalok a 19. Hétre

2011.05.04. 13:39 bodizsolt

 

 Blue: I Can

Franz Ferdinand: Covers

Chase & Status feat. Delilah: Time

Marianne Faithful: No Reason

Beady Eye: Millionaire

Smith Westerns: Weekend

 


Beastie Boys: Hot Sauce Committie Pt.2 Kritika

2011.05.03. 08:27 bodizsolt

 Úgy tűnik, a hc punkos és rapes gyökerek annyira széles játékteret biztosítanak ennek a három, ötvenhez közeledő, fiatalokat megszégyenítő figurának, hogy ezen belül még mindig képesek, ha nem is formabontó, de izgalmas, és iszonyú menő dolgokat csinálni úgy, hogy – elmondásuk szerint – nem is igazán hallgatnak új zenéket.  MCA-ék a hecc-ködösítés mellett azt is elmondták az új lemezről, hogy a hangszereket és samplereket egyensúlyba próbálják hozni. Ezt az ígéretet már tisztességesen be is váltották, és míg a hangszeres maszatolás a Mix-Upon unalomba fulladt, itt - sokszor a legapróbb részletekig - tök rendben vannak a dolgok: vagányak az alapok, jól pörögnek a szövegek, szellemesen vannak bedobálva az effektek, stb. – egyszóval, sodor az egész. A lemez az egyszerre agresszív és a Daft Punk torzított szintijeit idéző, már-már táncolható Make Some Noise-zal indul, és ehhez hasonló dal a szintén slágeres, robothangokkal játszó Ok is. Aztán jók a dubos témák is; a Nonstop Disco Powerpack öntörvényű, komótos basszustémái, vagy főleg az album egyik slágere, a Santigold által énekelt, fúvósokat is bejátszó Don't Play The Game I Can't Win is jót tesz a Hot Sauce... egészének. Az alaphangot természetesen az egyenesebb hiphopos dalok adják, sokszor amúgy remek részmegoldásokkal, de itt van a korábbról már ismert, sodró punk-rap, a Les Majores Come Again is, hogy teljes legyen a kép. Simán lehetne B+ a lemez, ha csak ezek a teljes értékű dalok lennének rajt, de hosszú távon nem kifizetődő, hogy a második felére nagyon csapongóvá válik a műsor: van három félperces dalfoszlány, van egy instrumentális dal, (a félkésznek tűnő Tadlock's Glassest nem is tudom, hogy tervezhették még anno lemezindítónak) aztán az idétlen Funky Donkey is simán elhagyható lenne egy nagyobb igényű lemezről. Másrészt viszont tök jó ez a suhancos, szertelen összevisszaság, ami, ha mást nem is, de annyit mindenesetre bizonyít, hogy öregedés nélkül is fel lehet nőni. 

_bezse_


süti beállítások módosítása