Wilbur Smith. Afrika Szarva Könyvajánló

2011.04.29. 10:20 bodizsolt

Hazel Bannock a világ egyik legnagyobb olajtermelő vállalatának a Bannock Olajtársaságnak az örököse. Szomália (Afrika szarva) partjai közelében, az Indiai-óceánon hajózó magánjachtját afrikai muszlim kalózok támadják meg. Hazel nincs a hajón, ezért könnyen elrabolják lányát, a 19 éves Caylát. A túszejtők elképesztôően magas válságdíjat követelnek. A bonyolult politikai és diplomáciai helyzetben a nagy hatalmak nem avatkozhatnak be. Hazel Bannock, amikor szembesül a helyzettel és megtudja, hogy lányát, Caylát, milyen iszonyatos kínzásoknak teszik ki, segítségért Hector Crosshoz fordul. Hector, a Cross Bow Security tulajdonosa és vezetője, gondoskodik a
Bannock Olajtársaság biztonságáról. Hector félelmetes harcos. Hazellel elhatározzák, hogy saját kezükbe veszik az igazságszolgáltatást.
Wilbur Smith elsôként ír, sajátos irodalmi eszközeivel, a szomáliai partok közelében, a nyílt tengeren történő kalóztámadásokról.

A regény nemcsak túszdráma, hanem átfogó képet adó vérfagyasztó triller. 

Forrás: Bookline.hu


A Lány És A Farkas Filmkritika

2011.04.28. 08:27 bodizsolt

Az alapgondolat talán az volt, hogy legyen a film nagyon titokzatos, nagyon fordulatos, meglehetősen ijesztő és lehetőleg eszelősen szexis. Nos, ha valakinek tetszenek Amanda Seyfried széles vászon méretű szemei, amik vagy a csodálkozástól vagy a rémülettől nyílnak éppen olyan tágra, mintha egy rosszul sikerült manga életre kelt szereplője lenne, akkor annak talán a film is tetszeni fog.

A klasszikus történetet több helyen is kifordították, de éppen csak annyira, hogy azért nyomokban még fel-felbukkanjon Piroska alakja. (piros köpeny) A lényeg annyi, hogy főhősnőnk, Valerie (Amanda Seyfried) meg akar szökni. Mert a tékozló leányka nagyon szeret egy fiút (Shiloh Fernandez), de a szülei már odaígérték egy ismerős család gazdag fiának (Max Irons). A szökés tervezett napján, amikor a fiatalok nekivágnának az erdőnek, holtan találják Valerie nővérét. Az elkövető valószínűleg az a vérfarkas, ami már régóta rettegésben tartja a falut. A borzalmas lény, ami az erdőben él, azonban eddig beérte a helyiek ajándékaival. Most azonban felkelt a vörös hold.
Természetesen a falu a vérét akarja venni, ezért elhívnak egy híres vérfarkas vadászt (Gary Oldman), aki azonban, legnagyobb meglepetésükre, azt állítja: a farkas nappal talán éppen a faluban él. Természetesen elindul az őrült találgatás, hogy ki az. Mindenki gyanússág válik, de főleg Valerie, aki már sejti, hogy olyasvalaki lehet a lény, aki nagyon közel áll hozzá. De ez nem jelenti azt, hogy nem ő lesz a következő áldozat.

Sajnos az alap koncepcióból, hogy ijesztő, fordulatos, titokzatos és szexis legyen, lényegében semmit sem sikerült megvalósítani a készítőknek. Nem volt se titokzatos, se fordulatos, és még a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető szexisnek. Ellenben nem sikerült annyira rosszul, hogy abszurddá váljon, és legalább nevetni lehessen rajta. A rendezőnő nem sokat vacakolt, a vizualitásra hegyezte ki az egészet, a lelkesebb nézőknek pedig odadobott némi émelyítően édeskés romantikus szálat, hogy legyen miért sóhajtozni. Meg lehet ugyan nézni, de ha választani kellene, akkor inkább olvassuk el újra az eredeti mesét. 

Forrás: premierfilm.hu 


Dalok a 18. Hétre

2011.04.27. 08:19 bodizsolt

 Elbow: Open Arms

Death Cab For Cutie: You Are a Tourist

Everything Everything: Final Form

Nero: Guilt


The Airborne Toxic Event: All At Once Lemezkritika

2011.04.26. 17:25 bodizsolt

 

A 2009-es sikerdebütálásán a The Airborne Toxic Event mintha Springsteen szólaltatta volna meg, még mielőtt a mester felnőtt volna.

A stadion-indie hangzásuk sokkal sokszínűbb ezen a folytatáson, amit Mikel Jollett, énekes a következőképpen értékel: "Egyszerre csak öregekké válunk, és ez olyan mint egy gyomorszájon vágás.", mondja ezt egy U2 stílusú dalról, amíg az egyszerű The Graveyard Near The House egy megható szerelmes dal. Közben testes rockabilly ábrázolások jelennek meg Jollett gondterhelt családjáról, a pöfögő őszinteség stadionhimnuszaival keverve, illetve megjelenik egy dal egy afgán lakodalomnak a bombázásáról, némi prog-rock billentyűkkel vegyítve.

Összességében ez a korong a fellengzősség és az érzékenység közötti bizonytalan választóvonalon táncol. Nehéz eldönteni, hogy ez egy felnőtt zenekar felnőtt lemeze, vagy egy tini banda komolykodása. Egyenlőre.

_bészé_


süti beállítások módosítása