
Az alig egy hete piacra dobott Gold Cobra kicsit olyan, mintha az utolsó munkáik (Result May Vary, The Unquestionable Truth) csorbáit szeretnék kiköszörülni. Semmiféle egetverő változást nem fedezhet fel a hallgató a lemezen, ez egy szimpla Limp Bizkit dalcsokor mindenféle sallang nélkül, ami talán jobb is így, hiszen a korszellemhez történő idomulás vagy a slágerírás erőltetése valószínűsíthetően nem lett volna kifizetődő. Ráadásul, úgy tűnik, hogy a nosztalgia-hatásra is igyekeztek rágyúrni; ezt erősítik a jelenleg dívó zenei megoldásokon történő élcelődések is (pl. autotune), amik azért viccesek egy ideig. Mindettől függetlenül úgy tűnik, hogy jót tett nekik az elmúlt pár év pihenője, hiszen sikerült azért pár buli-pozitív nótát összehozniuk, Wes Borland exhibicionista hajlamai kiélése mellett ötletesebben gitározik, a szövegek változatlanul infantilisek, a borító ocsmány és Fred is ugyanolyan, mint régen volt. Habár nincs újabb Behind Blue Eyes, és próbálták minél komolytalanabbra venni a figurát, a korong lendületét nagyon megtöri a Loser-Autotunage kettőse, habár ezek hiányában sem hallanánk túl sok emlékezeteset az album második felében sem. Az elején azért az olyan dalok, mint a Bring It Back, Shark Attack vagy a Get A Life pumpálnak némi adrenalint az ember vérébe, ezek koncerteken is biztos kedvencek lesznek. Ezeken kívül a Walking Awayt tudnám kiemelni, amihez hasonlót szintén írtak már korábban (például Re-Arranged), ettől függetlenül a korong egyik leghangulatosabb darabja – mondjuk konkurencia nem nagyon akadt.
Egy szó, mint száz, a Bizkit nagyjából azt produkálta, amit egy átlagos rajongó elvárhatott tőlük, nem többet, de nem is kevesebbet. Nyilván ez az anakronisztikus megközelítés nem fogja őket ismét a slágerlisták élére repíteni, de valószínűleg éhezniük sem kell majd. Azt hogy ez mennyire jó, illetve hol helyezkedik el a Gold Cobra az életműben, pedig mindenki döntse el maga.
KOMMENTEK